Задача процесса — доставить участникам ряд переживаний и эмоций, дать процессы, в которых можно приобрести новый опыт через непосредственное практическое участие.
Элемент графического интерфейса, небольшая картинка, представляющая приложение, файл, каталог, окно, компонент операционной системы, устройство и т. п.
Независимо компилируемый программный модуль, динамически подключаемый к основной программе, предназначенный для расширения и/или использования её возможностей.
Программное обеспечение для просмотра веб-сайтов, то есть для запроса веб-страниц (преимущественно из Сети), их обработки, вывода и перехода от одной страницы к другой.
Комплекс аппаратных и программных средств, позволяющих пользователю работать в диалоговом режиме с разнородными данными (графика, текст, звук, видео), организованными в виде единой информационной среды.
В компьютерной терминологии основное окно графической среды пользователя вместе с элементами, добавляемыми в него этой средой.Обычно на рабочем столе отображаются основные элементы управления графической средой и, опционально, какое-либо фоновое изображение.
Издание практического назначения, с кратким изложением сведений в систематической форме, в расчёте на выборочное чтение, на то, чтобы можно было быстро и легко навести по нему справку.
Вёрстка веб-страниц — процесс формирования (вёрстка) веб-страниц в текстовом либо WYSIWYG-редакторе, следующий этап после веб-дизайна; а также результат этого процесса, то есть собственно веб-страницы. Табличная вёрстка. Ранее была основным методом вёрстки, но и сейчас широко применяются в самых разных случаях. С помощью таблиц делают рамки, задают модульные сетки, создают цветной фон, выравнивают элементы и т. д. Слои использовались в браузере Netscape (тег ), и представляли собой структурные элементы, которые можно размещать на веб-странице путем наложения их друг на друга с точностью до пикселя[источник не указан 386 дней]. Скрипты при этом позволяли изменять параметры слоя динамически. Блочная вёрстка Вёрстка при помощи блоков (тег
) и описывающих их таблиц стилей (CSS). Реализует концепцию семантичной вёрстки. До недавнего времени в качестве основных инструментов верстки выступали таблицы и фреймы (фреймы, ввиду их некоторых проблем[1], уходят в прошлое: например,...
Спектр инструментальных средств, необходимых для программирования и эксплуатации систем управления, построенных на основе программируемых контроллеров...
Драйвер-это компьютерная программа, с помощью которой другая программа (обычно операционная система) получает доступ к аппаратному обеспечению некоторого устройства,а утилита-компьютерная программа, расширяющая стандартные возможности оборудования и операционных систем, выполняющая узкий круг специфических задач.
Это компьютерная программа, с помощью которой другая программа (обычно операционная система) получает доступ к аппаратному обеспечению некоторого устройства. Утилиты предоставляют доступ к возможностям (параметрам, настройкам, установкам), недоступным без их применения, либо делают процесс изменения некоторых параметров проще (автоматизируют его).
The American standard "Take My Hand, Precious Lord" has received no
shortage of noble ministrations since it was composed, by the Rev.
Thomas A. Dorsey, some 80 years ago. Mahalia Jackson and Aretha Franklin
are most famously associated with the song, but there are also popular
recordings by Elvis Presley, Jim Reeves, Nina Simone and many others,
and what they all have in common is a reverential pathos, the suggestion
of human frailty in the face of the divine. The song’s second verse
cuts to the heart of mortal supplication:
When my way grows drear
Precious Lord linger near
When my life is almost gone
Hear my cry, hear my call
Hold my hand lest I fall
Take my hand precious Lord, lead me home
Those lyrics haunted my head as I encountered the instrumental
version of "Take My Hand, Precious Lord” that opens Come Sunday, a new
Emarcy release from bassist Charlie Haden and pianist Hank Jones. The
reasons should be obvious: Jones, who was 91 when the album was
recorded, in February of 2010, died just three months later. His passing
was widely mourned in the jazz community, especially by those
musicians, like Haden, who had counted him among their dearest elders.
Tracklist
01. Take My Hand Precious Lord 02. God Rest Ye Merry Gentlemen 03. Down By The Riverside 04. Going Home 05. Blessed Assurance 06. It Came Upon A Midnight Clear 07. Bringing In The Sheaves 08. Deep River 09. Give Me That Old Time Religion 10. Sweet Hour Of Prayer 11. The Old Rugged Cross 12. Were You There When They Crucified My Lord? 13. Nearer My God To Thee 14. Come Sunday
personnel :
Charlie Haden - bass Hank Jones - piano
Nearly
16 years after issuing Steal Away, bassist Charlie Haden and pianist
Hank Jones recorded a second set of spiritual folk songs, cut in 2010,
only three months before Jones' passing. Many jazz records have explored
spiritual folk music -- Grant Green's beautiful Feelin' the Spirit from
1962 and Cyrus Chestnut's 2006 Spirit are but two bookend examples.
Haden and Jones weren't concerned with harmonic and improvisational
concepts here. The two jazz musicians also had solid church backgrounds,
and were participants in the civil rights struggles of the last
century. These sacred folk songs hold shared meaning as well as
individual ones that reflect the different sides of the church aisle.
With the possible exception of their gorgeous delivery of Antonin
Dvorбk's title track, which has become a jazz and blues standard, all of
these songs have been sung in churches for centuries. There are
contrasts between Come Sunday and its predecessor. A large one is
technological: digital recording has been vastly improved upon since the
1990s. On Steal Away some of the warmth afforded a duo like this
naturally was blunted because any sense of real depth was virtually
unable to be captured on tape, reducing the sense of intimacy. On Come
Sunday, it looms large; the studio room itself becomes an equal
participant in these sessions -- it reflects back everything, from the
sounds of piano pedals and fingers on keys to bass strings being pulled
and plucked. This is a huge plus; that spaciousness allows the listener
to get front-pew close and hear the natural warmth in the playing. In
terms of the material there are stark differences, too. Steal Away
contained primarily hymns, but there were also other folk songs, from
"Danny Boy" to "Sometimes I Feel Like a Motherless Child." On Come
Sunday, the music is purely sacred. It is reverent and restrained
(overly in some places, more so than its predecessor). Steal Away swung
-- albeit quietly -- throughout. That quality shows up here, but far
less so; the readings of these tunes are more literal. On numbers such
as "Down by the Riverside," "Deep River," and "Give Me That Old Time
Religion," Jones makes room for jazz to enter full front and center,
while never straying far from the melody; he lets the blues into the
picture, Thomas A. Dorsey style, with pronounced left-hand work in the
lower registers. Haden has always been as much a melodist as a
timekeeper, something Ornette Coleman understood from the jump, which is
why he chose the bassist early on. That quality is showcased on the
"Take My Hand Precious Lord," "God Rest Ye Merry, Gentlemen," and "Going
Home," where he leads the way. When he's following Jones' lead, he
walks and bumps in tandem, adding a sense of swing. Ultimately, Come
Sunday might have fared a little better by replacing the carols with
more hymns, because the former are so staid. But that's a small
complaint. At its best, Come Sunday is lovely, elegant, and even
stirring. Charlie Haden & Hank Jones Title Of Album: Come Sunday Year Of Release: 2012 Label: EmArcy Genre: Jazz, Post Bop Format: Flac/Cue/Log Quality: Lossless Total Time: 42:22 Total Size: 132 MB (+3%)